Hjem

Husk grasrotandelen! Vårt org. nummer er :   994 357 549

Er medlem av:

Jubileumsboken-125 år

"Fornemme herrer og glade guttær"  kan kjøpes ved henvendelse til formannen (se Kontakt oss)

Pris kr. 250,-

Har du lyst til å synge i et tradisjonsrikt mannskor?

I følge en undersøkelse fra USA, gir sang en betydelig økning i nivået av immunglobulin A i spyttet, noe som øker kroppens forsvar mot sykdom. Riktignok kreves det mer forskning for å få bekreftet disse funnene, men i mellomtiden skader det ikke å stemme i en sang.

Porsgrunds Sangforening er et firestemmig mannskor. Medlemmene er en fin blanding av gammelt og ungt. Moden alder forteller om tradisjon mens de yngre representerer framtida. Vi samles hver onssdagskveld til sosialt samvær i nyrestaurerte ”Asbjørn Kloster” på Bjørntvedt, hvor praten går livlig rundt kaffebordet, før vi kaster oss ut på ”sangens vinger”.

Dirigenten vår heter Hans Martin Eriksen. Han satser på kvalitet og legger opp et spennende og variert repertoar, fra kirkemusikk til bellmannviser, shantyer, folkeviser samt mer populære og morsomme sanger arrangert for mannskor.

Porsgrunds Sangforening ble stiftet 15. november 1890, og vi er således det eldste eksisterende koret i Grenland. I jubileumsberetningene for Sangforeningen går det tydelig fram at godt samhold mellom sangerbrødrene har gått som en rød tråd gjennom hele foreningens historie. Dette faktum er også å finne som motto på vår fane: ”Sangen forener samstemmig idet den forsoner, kamplystne krefter i trang.”

Mannskor er kunst, men også gutteklubb. Tradisjonen tilsier at det er litt spesielt, men også gøy å synge i mannskor. Miljøet er nemlig preget av humor og høy stemning.

Porsgrunds Sangforening søker etter menn i alle aldre, som liker sang og musikk. Du er velkommen inn i våre rekker.. Kom, syng og vær glad! Vi vil bidra det vi kan, til at du vil trives sammen med oss.